Leasing

Företagsleasing är ett fördelaktigt alternativ för företag som vill skaffa ny eller begagnad utrustning, maskiner eller inredning utan att behöva göra en direkt köp- eller låneinvestering. Det finns flera fördelar med leasing för företagare, och processen är enkel.

Det finns flera skäl till varför företag bör överväga leasing:

Behåll likviditeten: Genom att välja leasing istället för att köpa kan företaget undvika att binda upp sitt eget kapital. Detta ger företaget möjlighet att växa i den takt de önskar utan att påverka sin likviditet.

Anpassad kostnad: Leasingavtal inkluderar oftast ett restvärde för utrustningen, vilket leder till lägre månadskostnader jämfört med hyra. Företaget kan även välja mellan fasta eller rörliga leasingavgifter och bestämma om de vill betala månadsvis eller kvartalsvis.

Ingen kontantinsats: Vanligtvis används det leasade objektet som säkerhet, vilket eliminerar behovet av ytterligare säkerheter eller kontantinsatser.

Företagsleasing erbjuder därmed flexibilitet och ekonomisk fördelaktighet för företag som vill investera i utrustning och samtidigt hantera sin likviditet och kostnader på ett effektivt sätt.

Att leasa från oss är enkelt, såhär går det till:

extend menu
Steg 1
Välj objekt

Du väljer vad du vill köpa och från vilken leverantör. Kreditgivaren genomför sedan köpet åt dig.

extend menu
Steg 2
Välj leasing period

Avtalets löptid och månadskostnad finns angivna, så du kan se hur länge avtalet pågår.

extend menu
Steg 3
Hantering under avtalsperiod

Under hela avtalsperioden är du i leasingavtal med kreditgivaren för objektet.

extend menu
Steg 4
Avtalet löper ut

När avtalets giltighetstid är över har du möjlighet att förlänga det, förvärva objektet till ett återstående värde eller returnera objektet.

FAQs

Hur funkar factoring? Hur säljer man fakturor? Vilka fördelar kan jag få? Hur går processen till och vad bör jag tänka på? Här får du svar på några av de vanligaste frågorna som rör factoring, att sälja fakturor och vårt arbetssätt.

Vilken information får min kund när jag säjer fakturor till er?
extend menu

När du säljer en faktura till oss är vi måna om att dina kunder får den information som behövs för att de ska känna sig trygga och förstå processen. Vi har därför tagit fram information som vi alltid hänvisar till på fakturan som skickas till dina kunder.

Vad kostar det att sälja en faktura?
extend menu

Vi använder oss av individuell prissättning, vilket bland annat baseras på vilket typ av avtal som tecknas, hur många fakturor du säljer, hur stort fakturabeloppet är samt vem/vilka som är fakturamottagare.

Mina kunder är det viktigaste jag har. Hur hanterar ni dem?
extend menu

Vi vet att dina kunder och kundrelationer är det viktigaste för att din verksamhet ska må bra och vara långsiktigt lönsam. Därför är de också det för oss. Vi är mycket medvetna om vikten av att vårda en kundrelation och att alltid behandla dina kunder med respekt och vänlighet.

Varför ska jag sälja fakturor?
extend menu

När du säljer dina fakturor till oss får du snabbt den likviditet som du behöver i din verksamhet och slipper ligga ute med pengar innan du får betalt av din kund.

Vem står som avsändare på fakturorna?
extend menu

När du säljer en faktura till oss skickar vi din originalfaktura till din kund, med en notering att fakturan är överlåten på oss.